Acasă

politică

advertoriale

actualitate

administrație publică

monden

business

economie

cultură

sport

sci-Tech

evenimente

Atac La Cenzura

George Prăjescu


17/10/2024


17/10/2024


415

Noul Ferrari F80: Revoluția în Lumea Hypercar-urilor

Ferrari a făcut un anunț remarcabil prin prezentarea oficială a modelului F80, un hypercar care nu doar că stârnește admirația pasionaților de automobile, dar și redefinește standardele în industria auto. Acest model inovator se distinge ca fiind cel mai puternic Ferrari de serie din istorie, având sub capotă un motor V6 hibrid care dezvoltă impresionanta putere de 1200 de cai putere. Cu acest nou vehicul, Ferrari continuă tradiția sa de excelență și performanță, având în vedere că F80 este succesorul lui LaFerrari, un alt model emblematic care a captivat inimile fanilor. La baza performanței F80 se află un motor V6 de 3.0 litri, care lucrează în tandem cu trei motoare electrice. Acest aranjament ingenios permite vehiculului să obțină nu doar o putere remarcabilă, ci și o eficiență energetică superioară. De exemplu, motorul V6 contribuie cu 900 de cai putere, în timp ce cele trei motoare electrice adaugă încă 325 de cai putere la total. Astfel, F80 devine un vehicul care poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 2.15 secunde, o performanță deosebită, iar viteza maximă pe care o poate atinge este de 350 km/h. Aceste cifre plasază Ferrari F80 pe o poziție privilegiată în competiția cu alte hypercar-uri, cum ar fi McLaren W1, care, deși are aceeași viteză maximă, nu se poate lăuda cu o accelerație la fel de rapidă. Motorul F80 are la bază o structură similară cu cea a modelului 296 GTB și a prototipului de anduranță 499P, vehicul care a câștigat cele mai recente ediții ale cursei de 24 de ore de la Le Mans. Propulsorul este asociat cu o cutie automată cu 8 trepte și dublu ambreiaj, iar puterea este livrată eficient cu ajutorul a două turbocompresoare, ce permit motorului să urce în turații până la 9000 rpm. F80 nu este doar un vehicul puternic, ci și unul ingenios din punct de vedere al designului și al construcției. Cele două motoare electrice montate pe puntea din față permit vectorizarea cuplului, oferind o manevrabilitate excelentă, în timp ce al treilea motor, situat în spate, completează acest sistem avansat. Toate cele trei motoare electrice sunt dezvoltate integral de Ferrari și sunt alimentate de o baterie de 2.3 kW. Pe lângă tehnologia hibridă, F80 dispune de un șasiu de tip monococă din fibră de carbon, care este asimetric. Aceasta este o caracteristică notabilă, deoarece permite reglarea scaunului șoferului, un aspect care nu este disponibil la rivalul său, McLaren W1. Accesul în mașină este facilitat de ușile care se deschid în stilul aripilor, oferind o notă de sofisticare și eleganță. Habitaclul F80 este conceput cu o abordare orientată spre șofer, având o configurație de tip 1+, ceea ce înseamnă că întreaga consolă centrală este îndreptată către șofer. Scaunele sunt vopsite în culori diferite, cu cel al șoferului în roșu și cel al pasagerului în negru. Ferrari a realizat, de asemenea, un volan cu o parte superioară mai aplatizată, un detaliu care va fi adoptat și în viitoarele modele ale mărcii. În ceea ce privește designul exterior, F80 împrumută elemente de la modele legendare precum F40 și 365 Daytona. Farurile LED, în formă de benzi subțiri, sunt inspirate de 365 Daytona, iar aripile din spate au fost concepute cu influențe din F40. Aerodinamica activă joacă un rol crucial în performanțele sale, iar noul Ferrari F80 este capabil să genereze o forță de apăsare de 1000 de kilograme la o viteză de 250 km/h, ceea ce îi conferă o stabilitate excelentă în viraje. F80 oferă trei moduri de rulare: Hybrid, Performance și Qualify. Spre deosebire de alte modele hibride Ferrari, F80 nu poate rula pur electric, dar introduce tehnologia Boost Optimization, care permite livrarea suplimentară de putere în anumite zone de pe circuit. Frânele au fost de asemenea îmbunătățite, utilizând tehnologia CCM-R Plus, dezvoltată împreună cu Brembo, care îmbunătățește puterea mecanică a frânelor cu 100%. În final, Ferrari va produce doar 799 de exemplare ale modelului F80, fiecare având un preț de 3.6 milioane de euro, iar producția va începe abia la sfârșitul lui 2025, continuând până în 2027. Această exclusivitate și inovație tehnologică fac din F80 un model de referință în lumea hypercar-urilor, atrăgând atenția nu doar a colecționarilor, ci și a pasionaților de automobile din întreaga lume.
Atac La Cenzura

Presa la un click depărtare.

Categorii

Acasă

politică

advertoriale

actualitate

administrație publică

monden

business

economie

cultură

sport

sci-Tech

evenimente


VOX Press - Partenerul tău în publicitate

2024