Unilever separă branduri de înghețată ca Ben & Jerry's şi Magnum într-o nouă entitate. Cum îi afectează decizia pe angajații din România
Unilever, gigantul din domeniul bunurilor de larg consum, a anunțat intenția de a transforma operațiunile sale din domeniul înghețatei, care include mărci precum Ben & Jerry's și Magnum, într-o divizie separată, în scopul reducerii costurilor, conform informațiilor furnizate de Bloomberg, citate de Agerpres.
În România, Unilever operează o fabrică de înghețată Betty Ice în Suceava, unde aproximativ 200 de angajați își desfășoară activitatea. Grupul Unilever a indicat că va analiza mai multe opțiuni pentru separarea operațiunilor din domeniul înghețatei, dar cea mai probabilă variantă este crearea unei noi companii listate. În 2023, Unilever a înregistrat vânzări de înghețată în valoare de 7,8 miliarde de euro.
De asemenea, Unilever a anunțat marți un program de reducere a costurilor de aproximativ 800 de milioane de euro pe parcursul următorilor trei ani, iar aceste modificări sunt de așteptat să afecteze aproximativ 7.500 de locuri de muncă la nivel global.
În urma restructurării, Unilever va concentra atenția pe patru domenii principale de activitate: produse de frumusețe, îngrijire personală, îngrijirea locuinței și nutriție. Anterior, rivalul său, Nestle SA, a separat afacerile sale din domeniul înghețatei printr-un joint-venture cu fondul de investiții PAI Partners.
Unilever a fost fondată în 1930 ca rezultat al fuziunii dintre un producător olandez de margarină și un fabricant britanic de săpunuri. Este unul dintre cei mai importanți furnizori mondiali de alimente și produse de îngrijire personală. Unilever South Central Europe coordonează operațiunile în șapte țări din zonă, inclusiv România, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Albania, Macedonia și Republica Moldova, din București.