Rețeaua de metrou din București se va extinde în următorii ani, promit autoritățile. Ce trasee noi sunt în plan
Autoritățile de la Transporturi au anunțat că metroul va ajunge până la Aeroportul Henri Coandă din Otopeni și va avea o linie directă de la Gara de Nord la Gara Progresu. Contractele de finanțare au fost semnate marți, iar majoritatea fondurilor vor proveni din surse europene. Magistrala M6, împărțită în două loturi, va avea în total 12 stații și va asigura legătura între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni. Contractul de finanțare pentru primele șase stații, semnat între Ministerul Transporturilor și Metrorex, este în valoare de peste 9,22 miliarde de lei, bani proveniți atât din fonduri europene, cât și de la bugetul de stat.
Noua linie va începe de la stația 1 Mai și va continua până la stația Tokyo, situată în apropierea Aeroportului Băneasa. Rețeaua va deservi zone importante precum Romexpo, Gara Băneasa, precum și diverse zone rezidențiale, comerciale și de afaceri de-a lungul DN1, între București și Otopeni. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că suma alocată este semnificativă, dar justificată pentru un proiect de asemenea anvergură. Într-o notă optimistă, el a menționat că Magistrala 6 ar urma să fie finalizată în anul 2027.
În paralel, autoritățile promit o linie directă de la Gara de Nord la Gara Progresu, prin prelungirea Magistralei M4. Aceasta va avea 14 stații, pe o lungime de 12 kilometri, traversând sectoarele 1, 4 și 5, precum și comuna Jilava din Ilfov. Stațiile vor fi amenajate pentru a respecta normele de securitate la incendiu și vor fi adaptate pentru accesul facil al persoanelor cu dizabilități, cu sisteme de protecție a călătorilor, inclusiv panouri de sticlă și uși automate la marginea peroanelor.
Mariana Miclăuș, director general al Metrorex, a subliniat că Magistrala 4 va porni din Gara de Nord către Gara Progresu, prelungindu-se de la traseul existent al Magistralei 4, de la Gara de Nord la Străulești. Cele două magistrale se vor interconecta la stația 1 Mai, permițând astfel pasagerilor să circule de la Aeroportul Internațional Otopeni până la Gara Progresu sau spre Străulești și Gara de Nord. Magistrala 4 va asigura legătura cu principala poartă feroviară, Gara de Nord, și cu Aeroportul Internațional Otopeni, principala poartă aeriană. Proiectul, coordonat de Primăria Sectorului 4, va dura aproximativ 7 ani, din care doi ani vor fi necesari doar pentru proiectarea stațiilor. Primele săpături sunt programate să înceapă abia în 2026, iar valoarea proiectului se ridică la 12 miliarde de lei, majoritatea fondurilor fiind europene.