Acasă
politică
advertoriale
actualitate
administrație publică
monden
business
economie
cultură
sport
sci-Tech
evenimente
Nu a fost introdusa o sursa
Andreea Filipescu
756
Caietul de Sarcini pentru Studiul de Fezabilitate al Drumului de mare viteză București-Giurgiu a fost lansat în consultare publică. Acest proiect, promovat la inițiativa CNIR cu acceptul Direcției Generale Programe Europene de Transport din cadrul MTI, are ca scop stabilirea aliniamentului și profilului viitorului drum de mare viteză. Durata estimată pentru realizarea studiului de fezabilitate este cuprinsă între 18 și 24 de luni, iar licitația va fi lansată până la finalul anului.
În cadrul studiului se va realiza o analiză comparativă între structura rutieră din mixtură asfaltică și structura rutieră din beton, precum și între grinzi prefabricate din beton și tablier metalic, luând în considerare implicațiile fiecărei opțiuni în ceea ce privește ponderea materialelor din import versus producție internă, a precizat Directorul General CNIR, Gabriel Budescu.
Caietul de Sarcini include elemente inovatoare, cum ar fi modelarea 3D Building Information Modelling (BIM), o cerință în premieră pentru un studiu de fezabilitate. Modelarea BIM este un proces inteligent bazat pe model 3D, care oferă instrumente și informații pentru planificarea, proiectarea, execuția și gestionarea construcțiilor și a infrastructurii. Pentru elaborarea acestor cerințe de schimb de informații, CNIR a colaborat cu Asociația BIMTECH/buildingSMART România, parte a Building Smart Internațional.
În etapa studiului de trafic, proiectantul va analiza din faza inițială următoarele opțiuni posibile: realizarea drumului la profil de autostradă sau drum expres, după rularea variantei câștigătoare în Modelul Național de Transport, și realizarea obiectivului cu trei benzi pe sens dacă datele de trafic o impun sau rezervarea culoarului necesar dezvoltării ulterioare.
Studiul de Fezabilitate pentru Drumul de mare viteză București-Giurgiu va fi finanțat din fonduri europene.